آویشن قائمشهر را می توان برای درمان سردرد استفاده کرد

تحقیقات زیادی تلاش کرده اند تا فواید سلامتی بالقوه مربوط به آویشن قائمشهر و ترکیبات آن، به ویژه تیمول و کارواکرول را مشخص کنند. آنها شامل اثرات ضد التهابی، تنفسی و عصبی هستند.

در این مقاله مروری بر برخی از اثرات بیولوژیکی آویشن و انواع تحقیقات علمی در مورد آویشن و اسانس و ترکیبات اصلی آن ارائه شده است. توجه ویژه ای به فواید آویشن مرتبط با مصارف غذایی یا آشپزی معطوف شده است.

به دلیل اختصار، ضمیمه این مقاله که به صورت آنلاین در دسترس خوانندگان است، جزئیات روش‌های مورد استفاده در انجام مرور و جزئیات مطالعات با اجزای جدا شده و مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی را ارائه می‌کند.

محدودیت هایی در ادبیات وجود دارد. ترکیب نمونه‌های آویشن اغلب گزارش نشده است و فراهمی زیستی ترکیبات اصلی آویشن پس از مصرف آویشن در انسان به خوبی مشخص نشده است.

مقادیر زیادی از نمونه‌های تعریف‌نشده با پروتکل‌های دوز متنوع بر روی حیوانات آزمایش شدند. اثرات بیولوژیکی آویشن در سطوح مصرفی که در مصرف آشپزی در غذاها دخیل است تا حد زیادی مطالعه نشده است.

آویشن درختچه ای است چند ساله با برگ های معطر خاکستری متمایل به سبز. منشأ آن از جنوب اروپا و کشورهای هم مرز با مدیترانه است، اما اکنون در بسیاری از مناطق جهان با آب و هوای معتدل یافت می شود.

انواع مختلف این گیاه از نظر طعم و مزه متفاوت است. آویشن معمولی ارتباط نزدیکی با آویشن وحشی دارد و ارقام دیگری مانند آویشن پرتقال، آویشن لیمویی و آویشن زیره وجود دارد.

آویشن معمولی معمولاً حاوی 0.4٪ تا 3.4٪ روغن فرار است و به طور تجاری از تقطیر برگ های آن تهیه می شود. این منجر به 2 نوع تجاری روغن می شود. روغن آویشن قرمز اولین تقطیر خام است که می‌توان آن را مجدداً تقطیر کرد تا روغن آویشن بی‌رنگ یا سفید تولید شود.