از قیر در بورس کالا می توان برای تولید برق استفاده کرد

آسفالت از هیدروکربن های پیچیده تشکیل شده و حاوی عناصری مانند کلسیم، آهن، گوگرد و اکسیژن است. کیفیت مواد و سهولت تولید بستگی به منبع و نوع نفت خام آن دارد.

این ماده بیشتر در روسازی جاده ها استفاده می شود. بیشتر جاده ها در ایالات متحده از قیر در بورس کالا یا ترکیبی از قیر و سنگدانه ها مانند بتن ساخته می شوند.

مهندسان جایگزین جاده‌های آسفالت می‌توانند از این مواد در پروژه‌های جاده‌ای دیگر استفاده کنند. تولیدکنندگان به دلیل خاصیت ضد آب بودن از آن در تولید محصولات سقفی استفاده می کنند.

تحت بارهای سنگین، آسفالت بسته به ترکیب مخلوط آسفالت، دمای محیط و میزان تنش وارده به مواد، می تواند به طور دائم تغییر شکل دهد. آسفالت اکسید می شود.

که می تواند آسفالت را شکننده کند و منجر به ترک خوردن آن شود. آسفالت مخلوطی از مایعات آلی متراکم، چسبنده و چسبناک است که عمدتاً از هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای تشکیل شده است که به طور طبیعی وجود دارند یا از تقطیر نفت خام به دست می آیند.

قیر طبیعی یا خام، شکلی چسبنده و قیر مانند از نفت است که به قدری غلیظ و سنگین است که باید قبل از جاری شدن آن حرارت داده یا رقیق شود.

در دمای اتاق، بسیار شبیه ملاس سرد است. آسفالت تصفیه شده کسر باقیمانده (پایین) است که از تقطیر جزئی نفت خام بدست می آید. این کسر سنگین ترین و دارای بالاترین نقطه جوش است که در 525 درجه سانتیگراد (977 درجه فارنهایت) می جوشد.

در انگلیسی بریتانیایی، کلمه “آسفالت” به مخلوطی از سنگدانه معدنی و قیر (یا در اصطلاح عامیانه آسفالت) اشاره دارد. کلمه “Tar” به ماده چسبناک سیاه رنگی که از تقطیر مخرب زغال سنگ بدست می آید اشاره دارد و از نظر شیمیایی از قیر متمایز است.

در انگلیسی آمریکایی، قیر در اصطلاح مهندسی به عنوان «آسفالت» یا «سیمان آسفالت» گفته می‌شود. در انگلیسی استرالیایی، قیر گاهی اوقات به عنوان اصطلاح عمومی برای سطوح جاده استفاده می شود.