استفاده از ایزوگام شرق پوشش خاتم در دوره ساسانیان ممنوع بود

عایق بندی ایزوگام شرق پوشش خاتم حرارتی شامل کاهش انتقال حرارت انتقال انرژی حرارتی بین اجسام در دماهای مختلف، بین اجسام در تماس حرارتی یا بین اجسام در محدوده نفوذ تابش است.

عایق حرارتی را می توان از طریق روش ها یا فرآیندهای مهندسی شده خاص و همچنین با انتخاب اشکال و مواد مناسب جسم به دست آورد.

هنگامی که اجسام با دماهای مختلف با یکدیگر تماس پیدا می کنند، جریان گرما یک پیامد اجتناب ناپذیر است. عایق حرارتی ناحیه ای عایق را فراهم می کند که در آن رسانش حرارتی کاهش می یابد یا تابش حرارتی منعکس می شود.

تهویه نوردهی هایی که در داخل خانه رخ می دهد را تغییر می دهد. نمی تواند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد اما برای رقیق کردن و حذف آلاینده های موجود در داخل خانه استفاده می شود.

برای برخی از آلاینده‌ها، اثربخشی تهویه می‌تواند بسیار بالا باشد، و برای برخی آلاینده‌ها می‌تواند نسبتاً کم باشد. تهویه همچنین می تواند آلاینده های فضای باز را که در غیر این صورت در داخل خانه وجود ندارند، بیاورد.

در نتیجه، الزامات تهویه باید بر اساس قرار گرفتن در معرض در داخل ساختمان تعریف شود. نیاز به تهویه را می توان بر اساس میزان انتشار آلاینده ها تخمین زد، به طوری که آلاینده هایی که در داخل خانه رخ می دهند.

در سطوحی بدون نگرانی برای سلامت و راحتی انسان قرار می گیرند. مشکل این است که داده های بسیار محدودی در مورد ارتباط بین آلاینده های موجود در داخل خانه، غلظت آنها و سلامت وجود دارد.

حتی اگر داده‌های مربوط به همه آلاینده‌ها در دسترس باشد، در نظر گرفتن تمام فعل و انفعالات احتمالی بین آلاینده‌ها، واکنش‌هایی که بین آلاینده‌ها و همه بالقوه‌ها رخ می‌دهد، دشوار خواهد بود.