رنگ نسوزی که باعث آتش سوزی کلبه ای در جنگل شد

اندازه گیری رنگ نسوز برای چدن گاز دیجی کالا به عنوان رنگ سنجی شناخته می شود.

مخلوط های قرمز بنفش غیر طیفی در امتداد خط مستقیم قرار می گیرند و نقطه 400 نانومتری را به نقطه 700 نانومتری می پیوندند. همانطور که در نمودار رنگی استاندارد نشان داده شده است، تمام رنگ های قابل مشاهده در منحنی بسته حاصل قرار می گیرند. نقاط در امتداد محیط مربوط به رنگ های اشباع شده است.

رنگ غیر اشباع کم رنگ نزدیکتر به مرکز نمودار ظاهر می شود. نقطه آکروماتیک نقطه مرکزی در x = 1/3، y = 1/3 است (در شکل W نشان داده شده است)، جایی که رنگ سفید از نظر بصری درک می شود و همچنین خاکستری و سیاه خالص، که فقط از نظر قدر متفاوت هستند. روشنایی Y.

رنگ

یک خط مستقیم که هر دو نقطه را که نشان دهنده پرتوهای نور است به هم متصل می کند، شامل تمام نقاطی است که رنگ ها را با اضافه کردن مقادیر مختلف دو پرتو تشکیل می دهند.

اگر خط از نقطه رنگ آمیزی عبور کند، رنگ های نشان داده شده توسط نقاط انتهایی آن، هنگامی که به صورت افزودنی در مقادیر مناسب ترکیب شوند، باید سفید را تشکیل دهند. بنابراین، تمام خطوطی که از نقطه آکروماتیک عبور می کنند به منحنی بسته در رنگ های مکمل اشباع ختم می شوند.

رنگ یک سیب قرمز خاص Y = 13.0، x = 0.460، y = 0.287 مقادیر x و y آن در R رسم شده است، همانطور که در شکل نشان داده شده است. خط از نقطه بی رنگ W مرز نمودار رنگی را در یک غیر طیفی اشباع ارغوانی-قرمز در P قطع می کند. سپس تعیین رنگ غالب با برون یابی خط در جهت مخالف به یک رنگ طیفی اشباع شده به دست می آید و به عنوان “طول موج غالب مکمل مکمل” داده می شود. 495 نانومتر، یا 495c. بنابراین رنگ این سیب معادل بصری مخلوطی از نور سفید است