سنگ نمای ساختمان تبریز جان دختری را از مرگ نجات داد

سنگ هایی که برای تزئین به کار می روند باید رنگی یکنواخت و جذاب داشته باشند و عاری از عیب و سوراخ های سفالی باشند.

استفاده از سنگ نمای ساختمان تبریز که حاوی مقدار زیادی آهن هستند باید خودداری شود زیرا تشکیل اکسید آهن باعث تغییر شکل آن می شود و باعث تجزیه می شود. سنگ ها همچنین باید توانایی دریافت پولیش خوب را داشته باشند.

وزن مخصوص از این رو وزن سنگ ساختمانی خوب باید زیاد باشد زیرا سنگ های سنگین تر می توانند در برابر نیروی بزرگتر مقاومت کنند. یک سنگ سنگین تراکم بیشتر و تخلخل کمتری دارد.

تخلخل که با توجه به تعداد منافذ مشخص می شود در همه سنگ ها وجود دارد، اما اگر به میزان بیشتری وجود داشته باشد، سنگ را برای ساخت و ساز ساختمان نامناسب می کند.

زیرا در هنگام بارندگی، نفوذ آب به داخل منافذ حاوی اسید و بخار جذب از جو است. سنگ را از بین ببرید هنگامی که آب و هوا سرد است، آب وارد شده به منافذ حتی ممکن است یخ زده و سنگ را شکافته کند.

سنگ باید به اندازه کافی سخت و محکم باشد تا در برابر سایش مقاومت کند (مانند بالاست راه آهن، فلز جاده و غیره). سختی را می توان با خراشیدن با چاقوی قلمی که نباید بر روی سنگ سخت مانند گرانیت ایجاد کند، آزمایش کرد.

چقرمگی سنگ را می توان با ضربه زدن به آن آزمایش کرد. سنگ های مورد استفاده در سازه ها معمولاً تحت فشار قرار می گیرند. بنابراین آنها باید قدرت کافی برای مقابله با الزامات را داشته باشند.

به طور کلی تمام سنگ ها تا آنجا که به استفاده از آنها در کارهای ساختمانی مربوط می شود دارای درجه قابل قبولی از استحکام هستند، اما برای سازه های سنگین تنها سنگ هایی مناسب هستند که نسبتاً استحکام بالایی دارند.