لامپ یو وی برای رزین در اتاق عمل استفاده می شود

لامپ های فرابنفش C (UV-C) ممکن است برای تکمیل تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح فعلی بیمارستانی در سطوح آلوده به SARS-CoV-2 استفاده شوند.

هدف ما ارائه برخی نشانه های عملی برای استفاده صحیح از لامپ یو وی برای رزین UV-C است.ما سه لامپ UV-C را مطالعه کردیم و تابش فضایی و انتشار آنها را در طول زمان اندازه‌گیری کردیم.

ما خطای مرتکب را با محاسبه زمان تابش منحصراً بر اساس داده های فنی لامپ ها یا با اندازه گیری مستقیم تابش اندازه گیری می کنیم.

در نهایت، ما دزیمترهای خاصی را برای UV-C آزمایش کردیم.نتایج ما نشان می‌دهد که انتشار فضایی لامپ‌های UV-C به شدت به قدرت لامپ‌ها و طراحی بازتابنده‌های آنها بستگی دارد.

تنها با بهینه سازی موقعیت و محاسبه صحیح زمان قرار گرفتن در معرض، می توان دوز لازم برای غیرفعال شدن SARS-CoV-2 را توزیع کرد. در صورت عدم وجود تجهیزات مناسب برای اندازه گیری تابش، زمان تابش محاسبه شده را می توان دست کم گرفت.

بنابراین، افزایش زمان های محاسبه شده را حداقل 20 درصد پیشگیرانه می دانیم. برای استفاده مؤثر از لامپ‌های UV-C، لازم است در هنگام انتخاب، قرار دادن و تأیید لامپ‌ها از چند دستور ساده پیروی کنید.

در غیاب ابزارهای اختصاص داده شده برای تأیید مستقیم تابش، دزیمترهای UV-C فتوکرومیک ممکن است ابزار مفیدی برای تأیید آسان دوز UV-C مناسب باشد.

با پیشرفت همه‌گیری کووید-۱۹، مشخص شد که بیمارستان‌ها می‌توانند کانون‌های مهم انتقال انسان به انسان سندرم حاد تنفسی کروناویروس ۲ (SARS-CoV-2) برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، بیماران و بازدیدکنندگان به طور یکسان باشند.

گمان می رود که شیوع SARS-Cov-2 بیشتر از طریق انتقال قطرات تنفسی و ذرات آئروسل ناشی از افراد آلوده باشد، و این منجر به این نتیجه شده است که فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک های صورت یکی از موارد مهم است.

موثرترین ابزار برای مهار انتقال ویروس با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد SARS-CoV-2 می‌تواند از طریق سطوح آلوده نیز منتقل شود، زمانی که افراد این سطوح را لمس می‌کنند.