محبوب ترین لباس در بینکرد ها لباس محلی کردی می باشد

جمعیت کرد در حال حاضر 35 میلیون نفر تخمین زده می شود که 80 درصد آنها در منطقه تاریخی کردستان زندگی می کنند که بخش های زیادی از ترکیه، سوریه، عراق و ایران را در بر می گیرد.

از این رو بزرگترین ملت بدون تابعیت جهان محسوب  لباس کردی زنانه سنندج می شوند. علیرغم اینکه کردها توسط چندین مرز تقسیم شده اند، همیشه زبان، هویت فرهنگی و حتی … شیوه سنتی لباس پوشیدن خود را به اشتراک گذاشته اند.

کردستان بخشی از هر دو امپراتوری ایران و عثمانی بود و دارای میراث طولانی دانش و فرهنگ است. لباس سنتی کردی پس از در امان ماندن از فتوحات فراوان، همیشه هماهنگ با مناظر اطراف باقی مانده است.

برخلاف بسیاری از مردان عراقی و ترک که لباس های غربی را پذیرفته اند، کردها میراث فرهنگی آب نخود برای سرفه  خود را با پوشیدن لباس های متمایز و سنتی خود در طول قرن ها حفظ کرده اند.

مردم کرد غالباً تحت محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی تأثیر کد لباس محلی در کشور میزبان خود، دارای لباس‌ها و لباس‌هایی هستند که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

چندین منطقه از کردستان ژئوکالچر، به ویژه در عراق، با زنجیره کوه ها و مناظر چشمگیر مشخص می شود که نحوه طراحی و تولید لباس های کردها را تعیین کرده است.

بسته به منطقه، لباس سنتی کردی از اجزای عکس اتو جیوه دار مختلفی تشکیل شده است که از نظر پارچه و رنگ متفاوت است. مردان معمولاً یک ژاکت مخملی تنگ و کوتاه روی پیراهن راه راه و ارسی می پوشند که دور کمر می چرخد.

  • منابع:
    1. THE TRADITIONAL KURDISH COSTUME
  • تبلیغات: 
    1. مقاله ای در مورد طراحی جالب و عجیب آرکوپال
    2. راه حل هایی که نرم افزار میز اداری کارمندی ارائه می دهد
    3. آسیای میانه مرکز اصلی پیدایش و توسعه نخود سفید
    4. کت چرم می تواند سرمایه گذاری قابل توجهی باشد