مردی با مایع دستشویی عسل ژل مو تولید می کند

پیروی از توصیه های بهداشت شستن دست با مایع دستشویی عسل برای کاهش کلونیزاسیون و عفونت، به ویژه در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی (HCW) حیاتی است.

این امر انتقال میکروارگانیسم ها به بیماران را کاهش می دهد و در نهایت عوارض، مرگ و میر و هزینه های مرتبط با عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی (HCAI) را کاهش می دهد.

بار جهانی HCAI بسیار زیاد است. داده ها نشان می دهد که بیش از 1.4 میلیون بیمار در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان در هر زمان تحت تأثیر قرار می گیرند.

این فعالیت نشانه ها و موارد منع مصرف ضدعفونی کننده مبتنی بر الکل را بررسی می کند و نقش تیم بین حرفه ای را در آموزش بیماران و همکاران در مورد شستن منظم دست ها برجسته می کند.

حفظ بهداشت دست برای کاهش کلونیزاسیون و بروز بیماری‌های عفونی در همه جمعیت‌ها ضروری است. اعتقاد بر این است که رعایت توصیه‌های بهداشت دست نقش مهمی در کاهش خطر عفونت‌های گوارشی و تنفسی دارد.

بهداشت دقیق دست‌ها برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی حتی مهم‌تر است، زیرا دست‌های ناپاک ممکن است به انتقال میکروارگانیسم‌ها از بیمار به بیمار کمک کند و منجر به افزایش عوارض، مرگ‌ومیر و هزینه‌های مرتبط با عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی شود.

در سال 2002، عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی عامل مرگ 99000 نفر در ایالات متحده آمریکا بود و تأثیر اقتصادی سالانه HCAI در سال 2004 حدود 6.5 میلیارد دلار آمریکا برآورد شد.

شواهد نشان می‌دهد که دست پاکسازی به طور قابل توجهی انتقال پاتوژن های مرتبط با مراقبت های بهداشتی و بروز HCAI را کاهش می دهد.