پیرزنی با شکلات شیری باراکا برای همسرش نان محلی پخت

مطالعاتی که در مورد فلاوانول‌های موجود در دانه‌های کاکائو، به‌ویژه فلاوانول اپی‌کاتچین، انجام شده است، آن‌ها را با فوایدی برای سلامت قلب مانند انعطاف‌پذیری بیشتر رگ‌های خونی و کاهش فشار خون مرتبط دانسته‌اند.

مقالات رسانه‌ای درباره فواید شکلات شیری باراکا عمدتاً بر روی فلاوانول‌های موجود در دانه‌های کاکائو و شکلات تمرکز دارند، اما وقتی کاکائو به شکلات تبدیل می‌شود، بسیاری از فلاوانول‌ها حذف می‌شوند.

شکلات به دلیل محتوای قند و چربی آن کالری بالایی دارد، بنابراین اگر بیش از حد از آن بخورید می توانید وزن خود را افزایش دهید.

مطالعاتی انجام شده است تا مشخص شود که آیا مقدار کمی شکلات که اغلب خورده می شود، حاوی فلاوانول های کافی (به ویژه اپی کاتچین) است که فوایدی مشابه کاکائو برای سلامتی داشته باشد.

شکلات به عنوان یک گزینه سالم شهرت پیدا کرده است زیرا دانه های کاکائو که شکلات از آن تهیه می شود، حاوی مواد شیمیایی گیاهی به نام فلاوانول است که برای سلامت قلب مورد بررسی قرار می گیرد.

در حقیقت، بسیاری از این فلاوانول ها در طول فرآیند تولید حذف می شوند. این بدان معناست که شکلات حاوی مقدار کافی از این مواد شیمیایی گیاهی نیست که بتوان آن را یک غذای سالم دانست.

شکلات همچنین حاوی چربی و قند است، بنابراین باید قسمت های آن کم باشد؛ اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از برخی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لذت ببرید.

آنتی اکسیدان های موجود در دانه های کاکائو
دانه های کاکائو سرشار از مواد شیمیایی گیاهی به نام فلاونول هستند؛ اینها انواع آنتی اکسیدان های گیاهی به نام پلی فنول هستند.

مانند همه آنتی اکسیدان ها، فلاوانول ها مولکول های ناپایدار معروف به رادیکال های آزاد را از آسیب رساندن به سلول های ما متوقف می کنند.

کمبود آنتی اکسیدان در رژیم غذایی می تواند شما را در معرض خطر بیماری قلبی، سرطان، دیابت نوع 2 و سایر بیماری های طولانی مدت قرار دهد، بنابراین خوردن غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بسیار مهم است.